El Tribunal Europeu de Drets Humans, amb seu a Estrasburg, ha admès a tràmit els recursos presentats contra el judici del procés pels nou líders independentistes condemnats.
El Tribunal ajunta els nou recursos que al·leguen vulneració de drets fonamentals i dona al govern espanyol un termini fins al 12 de gener perquè presenti al·legacions i respongui una llista de fins a sis presumptes vulneracions dels seus drets.
El Tribunal Suprem va fer pública la seva sentència pels fets de l’1-O fa prop de quatre anys. Condemnava Oriol Junqueras, Carme Forcadell, Raül Romeva, Jordi Turull, Jordi Sánchez, Josep Rull, Dolors Bassa, Joaquim Forn i Jordi Cuixart. Tots ells van rebre penes de presó d’entre 9 i 13 anys.
El primer recurs de la sentència del procés que va arribar al Tribunal Europeu de Drets Humans va ser el de qui va ser president d’Òmnium Cultural, Jordi Cuixart. Va ser el juny del 2021. Poc després van fer-ho la resta de líders independentistes condemnats.
— Estem treballant per ampliar aquesta informació–