L’Exèrcit israelià ha declarat aquest matí l’estat de guerra després d’un atac múltiple des de Gaza, amb el llançament de centenars de coets i la infiltració de milicians palestins a territori israelià, en una agressió de què considera responsable el grup islamista Hamàs.
«L’Exèrcit israelià declara l’estat d’alerta de guerra», ha declarat un portaveu militar en un comunicat.
Hamàs ha reivindicat l’ofensiva i ha assegurat que ha llançat «més de 5.000 coets en l’operació que ha batejat com a «diluvi d’Al-Aqsa» contra Israel.
«Hem decidit posar fi a tots els crims de l’ocupació», ha afirmat Mohammad Deif, comandant de les Brigades Ezzedine al-Qassam, en una gravació difosa per Al-Aqsa TV, el canal de televisió de Hamas.
Una dona morta i 15 ferits
Els serveis d’emergències israelians informen que una dona de 60 anys ha mort i 15 persones més han resultat ferides
Les alarmes han començat a sonar a primera hora i ho continuen fent al nord i sud del país, inclòs Tel Aviv i Jerusalem.

D’altra banda, a Sderot, milicians palestins han aconseguit burlar els controls i han entrat a la ciutat en una furgoneta, des d’on disparat a discreció.
El primer ministre israelià, Benjamin Netanyahu, ha convocat una reunió d’alts funcionaris de seguretat.
– Estem treballant per ampliar aquesta informació-