Després que, fa uns mesos, Netflix comencés a prendre mesures contra els comptes compartits, tot fa pensar que Disney+ seguirà els mateixos passos del seu competidor. Durant la darrera reunió de beneficis de Disney, el conseller delegat de la companyia, Bob Iger, ha revelat que l’any 2024 actualitzaran els termes i condicions per abordar l’intercanvi de contrasenyes, tal com recull el mitjà especialitzat ComicBook:
«Estem buscant maneres d’abordar l’ús compartit de comptes i quines són les millors opcions perquè els subscriptors de pagament comparteixin els comptes amb amics i familiars.»
«Més endavant, aquest any, començarem a actualitzar els nostres acords de subscripció amb termes addicionals i les nostres polítiques d’ús compartit, i implementarem tàctiques per impulsar la monetització en algun moment del 2024», ha afegit Iger, que de moment no ha revelat quines mesures prendran.
A la mateixa reunió, el màxim directiu de Disney també va revelar que tant Disney+ com Hulu augmentaran els preus de la subscripció mensual.

Un nou pla de subscripció amb anuncis
Disney+ també ha anunciat l’arribada a partir del mes de novembre d’un nou pla de subscripció amb anuncis, amb un preu de 5,99 euros al mes. El nou pla Estàndard amb anuncis estarà disponible a partir de l’1 de novembre, juntament amb dues ofertes de subscripció Estàndard i Prèmium més.
Espanya serà un dels països on estarà disponible aquest pla, a més del Regne Unit, França, Alemanya, Suïssa, Itàlia, Noruega, Suècia i Dinamarca.
Actualment, a Espanya, el pla Estàndard de Disney+ costa 8,99 euros al mes i 89,90 euros a l’any. És un pla sense anuncis que permet la reproducció simultània en dos dispositius.
El pla Prèmium, que permet quatre reproduccions simultànies de continguts a 4K UHD, té un cost d’11,99 euros al mes i 119,90 euros any.
A hores d’ara, la plataforma permet compartir els comptes, oferint descàrregues il·limitades en fins a 10 dispositius i fins a 7 perfils.
Quan entrin en vigor els canvis, els subscriptors actuals mantindran el tipus de subscripció, que passarà a ser Prèmium, i tindran l’opció de canviar al pla Estàndard o al pla Estàndard amb anuncis.
Netflix va ser el primer servei de streaming a posar fre als comptes compartits. A principis d’any, va començar a prendre les primeres mesures. Des que es van implementar els nous plans, la companyia afirma que ha guanyat cinc milions de subscriptors amb l’opció de subscripció amb anuncis.