Els treballadors del 112 de Reus han començat una vaga indefinida de caps de setmana per reclamar millores a Ferrovial, l’empresa que gestiona el servei del telèfon d’emergències. Defensen que caldria recuperar la gestió pública del 112, perquè creuen que és un servei essencial. De fet, tenint en compte això, la Generalitat ha decretat uns serveis mínims del 85%.

«Aquest conveni de telemàrqueting atrau empreses paràsit com Ferrovial que l’únic que busquen és fer números«, assegura Germán Kupfer Subi, portaveu del comitè d’empresa del 112 de Reus. Amb aquesta protesta, reclamen que la Generalitat absorbeixi el servei i que hi hagi més operadors.

Asseguren que hi ha una sobrecàrrega de treball que pot repercutir en una pèrdua de trucades. Reclamen que s’augmenti la plantilla, que es redueixi la jornada laboral de 39 a 36 hores i un augment de sou, amb més plusos de nocturnitat i d’idiomes.

La plantilla té previst fer aturades de 72 hores cada cap de setmana, és a dir, des de les vuit del matí de divendres fins a les vuit del matí de dilluns.

Una de les pancartes a la concentració d’aquest divendres (ACN/Neus Bertola)

Dos centres del 112

Totes les trucades que es reben al 112 s’atenen des de dos centres, que són a Reus i a la Zona Franca de Barcelona i que es reparteixen la feina meitat a meitat.

La ubicació al Baix Camp es va pensar per poder atendre amb rapidesa qualsevol emergència a les indústries petroquímiques i les centrals nuclears del Camp de Tarragona. També s’accedeix des del centre a infraestructures com l’autopista AP-7, les autovies T-11 i A-7, el port de Tarragona i l’aeroport de Reus.

Renovació dels compromisos

No és la primera vegada que aquests treballadors fan vaga. L’any passat, després de set mesos de protestes, van arribar a un acord amb Ferrovial que incloïa un augment de sou del 3%, que «ja no és suficient» perquè «el cost de la vida ha pujat en els últims dos anys», segons Germán Kupfer Subi, que afegeix que les condicions pactades «no s’estan complint».

Tampoc entenen «la reticència de la Generalitat a un compromís ferm a la internalització, més enllà d’un estudi que digui si és viable o no fer-ho», ha criticat el secretari del comitè d’empresa. El Departament d’Interior es va comprometre l’any passat a estudiar el cas i està previst que l’estudi estigui enllestit aquesta tardor.

El comitè d’empresa situa l’inici del conflicte l’abril del 2021, quan l’antiga companyia adjudicatària del servei, Grupo Norte, es va declarar en concurs de creditors voluntari. Asseguren que, en aquell moment, la Generalitat va posar en marxa un procés d’assignació del servei d’urgència que, finalment, va recaure en Ferrovial, la mateixa empresa que gestiona el 061. Denuncien que aquesta companyia va decidir crear la marca Serveo i vendre’n un 75% de la propietat a Portobello Capital, que, segons asseguren, és un fons de capital de risc.



Source link

Publicaciones Similares

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *