PP i Vox governaran junts a Múrcia. Així ho han confirmat els populars en un comunicat a última hora d’aquest divendres, en què valoren positivament l’acord a què han arribat amb el partit d’extrema dreta «per evitar la repetició electoral.»
El partit de Santiago Abascal es farà càrrec de les conselleries de Foment i de la de Seguretat, Interior i Emergències, aquesta amb rang de vicepresidència. I també proposarà el president del Consell de Transparència, que assumirà les funcions del Defensor del Poble murcià.
Amb Múrcia, ja són cinc les comunitats autònomes on el PP governa amb l’extrema dreta de Vox: Comunitat Valenciana, Aragó, Castella i Lleó, Extremadura i Múrcia.
En aquest cas, el president popular murcià, Fernando López Miras, va veure al juny com fracassava la seva primera investidura pel bloqueig de Vox. I al juliol com Vox li tombava l’opció de ser investit en una segona votació.

Ara, a pocs dies perquè expirés el termini perquè Múrcia hagués de convocar eleccions per falta d’acord, el PP ha cedit davant l’extrema dreta.
De les cinc comunitats autònomes en què el PP necessitava a Vox per poder governar, Múrcia era on els populars havien obtingut millors resultats; 21 escons i el 42,87% dels vots.
La protecció del mar Menor
Un dels esculls de les negociacions entre les dues formacions ha estat la Llei del Mar Menor. Mentre que Vox ha demanat derogar-la o modificar-la, el PP es nega a tombar la llei.
De fet, aquest mateix divendres els dos partits han xocat en la votació sobre la moratòria urbanística del mar Menor.
Menys el PP, la resta de forces polítiques (PSOE, Vox i Podemos) hi han votat en contra i, per tant, no s’ha pogut convalidar i ha quedat derogada.