Carles Puigdemont ha tornat a reclamar «l’assignació immediata i amb caràcter d’urgència» dels mossos d’esquadra d’escorta que li pertoquen per llei, en tant que 130è president de la Generalitat de Catalunya.

En una carta adreçada al conseller d’Interior, Joan Ignasi Elena, li recorda que fa 22 mesos li va fer la mateixa petició, i lamenta que fins ara no ha tingut «cap mena d’èxit, més aviat el silenci com a resposta«.

Per això Puigdemont reitera la petició «tenint molt present l’augment del nivell de perillositat i risc per a la seva persona, detectat especialment des de fa algunes setmanes«.

Fonts del Departament d’Interior han recordat a l’Agència Catalana de Notícies que els Mossos d’Esquadra no tenen competències per actuar fora del territori estatal, i que per poder prestar servei d’escortes a Bèlgica hi ha d’haver autorització del Ministeri d’Interior.

En aquest sentit, subratllen que fins ara l’administració estatal sempre ha rebutjat la petició, una situació que es remunta a les èpoques dels consellers Miquel Buch i Miquel Sàmper.

Les mateixes fonts apuntes que s’haurà de veure si ara hi ha canvis en aquest escenari, fruit de la nova situació política que desencadena la proposta de llei d’amnistia.

Aquesta és una qüestió que s’arrossega des de fa anys i per la qual hi ha hagut diversos enfrontaments entre Junts i ERC.

A més, l’exconseller Miquel Buch ha estat condemnat a quatre anys i mig de presó per, segons el jutge, haver contractat com a assessor un escorta per destinar-lo a protegir Puigdemont a Bèlgica.

El Mosso en qüestió, Lluís Escolà, també ha estat condemnat a quatre anys de presó, en un cas que Junts ha insistit que cal resoldre a través de l’amnistia que aquest dilluns ha registrat el PSOE al Congrés.



Source link

Publicaciones Similares

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *