L’expresident dels Estats Units, Donald Trump, acumula un altre front judicial. Ha estat imputat per quarta vegada. En aquest cas se l’acusa de voler alterar els resultats de les eleccions presidencials a l’estat de Geòrgia.
Un gran jurat li atribueix 13 càrrecs criminals, entre els quals falsificació i crim organitzat. Se l’acusa de voler revertir el resultat electoral de les passades eleccions a l’estat de Geòrgia pressionant els responsables de l’escrutini.
En les eleccions presidencials del 2020 en aquest estat, el demòcrata Joe Biden va guanyar per un estret marge de vots.
D’acord amb el document de l’acusació Trump va pressionar un càrrec públic perquè traís el seu jurament.

Segons filtracions publicades pels mitjans, l’origen de la investigació del cas va ser una trucada entre Trump i el secretari d’estat de Geòrgia, en què l’expresident li hauria demanat buscar els vots que fossin necessaris per anul·lar la victòria de Biden en aquest estat.
A través de les xarxes, Trump s’ha defensat dient que la seva va ser «una trucada perfecta de protesta».
Trump, en campanya per les primàries republicanes, insisteix que tot plegat forma part d’una conspiració dels demòcrates per impedir que torni a la Casa Blanca.
Els fiscals també acusen 18 persones més, entre elles Mark Meadows, cap de gabinet durant la presidència de Trump.
L’expresident i la resta d’acusats tenen de temps fins al 25 d’agost per presentar-se davant la justícia de Geòrgia. La fiscal encarregada del cas vol engegar el procés, diu, els pròxims sis mesos.
És la quarta imputació penal en sis mesos contra l’expresident nord-americà.