Un camió que transportava 5 milions d’abelles ha tingut un accident aquest dimecres al matí a Burlington, al sud de Toronto, al Canadà.
El conductor ha aconseguit no xocar amb un altre vehicle, però no ha pogut evitar que sortissin disparats els ruscos, i això ha generat moments de caos per la multitud d’insectes desorientats que buscaven refugi.
La policia ha ordenat als conductors que tanquessin les finestres i als vianants, que no s’acostessin al lloc de l’accident per evitar picades. Al conductor del camió, però, n’hi han fet més de 100, ja que no duia vestit de protecció sencer. També altres persones han acabat amb picades.
Guelph Ln north of Dundas – Officers dealing with load of 5 million bees fallen off truck onto roadway. Passing vehicles/residents advised to close windows & pedestrians avoid area until clear. ^jwf pic.twitter.com/evuVoyL1Fc
HRPS Burlington (@HRPSBurl) August 30, 2023
Més enllà de les molèsties per a les persones, el succés ha obligat a desplegar un dispositiu per salvar les abelles, que en el moment del sinistre eren transportades a la seva llar d’hivern.
Una dotzena d’apicultors han anat fins al lloc dels fets, on els testimonis descriuen que hi havia un «núvol d’abelles» que estaven «enfadades i confoses». Els insectes estaven escampats en un radi d’uns 400 metres.
Bústies de correu com a refugi
Algunes, les més joves, s’han agrupat en racons com les bústies de correu, a la recerca de refugi. Altres volaven descontrolades.
L’apicultor Michael Barber ha relatat a la BBC que quan ha arribat al lloc de l’acident hi havia «aproximadament un miler d’abelles davant del meu camió«.
I afegeix que, en 11 anys fent aquesta feina, no havia vist mai res semblant. «Hi havia moltíssimes abelles volant, tantes que fins i tot s’han posat nerviosos alguns apicultors, coberts de dalt a baix», ha assegurat.
Finalment, els apicultors han aconseguit fer tornar la gran majoria de les abelles als ruscos, si bé centenars han acabat morint.