El president en funcions del govern espanyol, Pedro Sánchez, ha defensat l’amnistia com la millor solució per a Catalunya davant del comitè federal del PSOE.
Segons Sánchez, «Catalunya està llesta per al retrobament total». I és que ha assegurat que «els representants de més del 80% dels catalans dona suport a aquesta mesura».
Per això, i assegurant que fa «de la necessitat virtut», ha demanat formalment el suport del partit a la seva proposta:
«En nom d’Espanya, en el seu interès i en defensa de la convivència entre els espanyols, defenso avui l’amnistia a Catalunya».
Segons Sánchez, aquest pas era necessari, tot i que ell l’hagués fet més endavant. Els militants socialistes tenen una setmana per avalar l’acord amb Sumar i «altres formacions polítiques» per aconseguir governar.
El president espanyol en funcions ha comptat amb el suport generalitzat del comitè federal del PSOE, amb una excepció, la del president de Castella La Mnaxa, Emiliano García Page, que ha dit que en cap cas cridarà al transfuguisme dels diputats socialistes.