Una desena d’escoles de Valònia, a Bèlgica, han patit incendis i actes vandàlics els últims dies. El motiu? Una campanya contra l’educació sexual obligatòria en cursos de primària i secundària a les regions de Valònia i Brussel·les, la part francòfona de Bèlgica. 

Qui hi dona suport? Una amalgama de col·lectius format per la ultradreta dreta catòlica i moviments musulmans, a més de persones de món antivacunes i altres que atien teories conspiranoiques

Fins al punt que aquest diumenge 1.500 persones van manifestar-se al centre de Brussel·les en contra de l’anomenat decret Evras (les sigles en francès d’Educació per a les relacions, la vida afectiva i sexual), que va aprovar fa uns dies el Parlament de la Federació Valònia-Brussel·les. 

La major part dels incendis i actes vandàlics a escoles s’han produït a la zona de Charleroi, al sud, amb pintades contra el programa Evras, i també hi ha hagut actes vandàlics a Lieja, a l’est. 

La ministra: «Són actes terroristes inadmissibles» 

La resposta de la ministra francòfona d’Educació, Caroline Désir, ha estat contundent: «Els incendis són actes terroristes inadmissibles», va dir aquest divendres després d’una visita d’un dels centres incendiats, a prop de Charleroi.

«S’ataca la nostra educació i la nostra llibertat d’educació, són actes d’una barbàrie extrema», hi va afegir la ministra.

Al seu compte de la xarxa social X, Désir ha repiulat un article d’investigació de la Ràdio Televisió Belga francòfona, la RTBF, que explica que darrere d’aquest moviment contra l’educació sexual hi ha una xarxa de 25 persones relacionades amb teories de la conspiració, l’extrema dreta i fins i tot amb la pedofilia

Després d’aquests actes vandàlics, el govern belga ha reforçat la presència policial a les zones en què s’han produït. 

Què ha canviat amb el decret d’educació sexual? 

Fins ara, les escoles de la Federació Valònia-Brussel·les, francòfones, podien decidir de manera individual si oferien o no classes d’educació sexual. 

D’ara en endavant, tots els alumnes de sisè de primària (d’11 i 12 anys) tindran dues hores setmanals de classe i n’hi haurà dues més en el quart curs de secundària, als 15 i 16 anys. 

Amb aquest programa es vol unificar l’educació sexual a totes les escoles belgues, ja que fins ara només les escoles neerlandòfones oferien classes obligatòries d’educació sexual





Source link

Publicaciones Similares

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *