El sector del caravàning viu un bon moment, amb un augment de les matriculacions, especialment de les furgonetes camperitzades, que reben molta atenció al saló del Caravaning que es fa fins diumenge 15 d’octubre al recinte de Gran Via de la Fira de Barcelona, a l’Hospitalet de Llobregat.
L’espai dedicat a les càmper ha augmentat i interessa també perquè permet atreure nous clients. De fet, una novetat destacada d’aquesta 36a edició del saló és que inclou una zona d’assessorament per a nous aficionats, així com una mostra de cases singulars.
«Els fabricants d’autocaravanes han començat a entrar, des de fa dos o tres anys, en el sector de les furgonetes transformades i sobretot el de les urban vans, les més petites que tenen el sostre que s’aixeca, perquè és el que creix més», assegura Albert Colom, responsable comercial de Càmper Ibèrica.
El sector viu en plena embranzida des de l’estiu del 2020, amb la sortida del confinament per la pandèmia. Aquesta vitalitat ha topat amb la sobredemanda de vehicles provocada per problemes globals d’abastiment de xips i altres components, però des del Saló assenyalen que ja s’està sortint d’aquesta crisi industrial.

Vendes a l’alça
Les càmper són les responsables de l’impuls del sector i ja representen dos terços de les matriculacions.
Al setembre, es van vendre 310 autocaravanes i campers a Espanya, un 34,8% més que al mateix mes de l’any passat. D’aquest total, 202 son càmpers.
Per entendre aquest gran augment de les vendes, també cal recordar la crisi de components que va endarrerir els lliuraments el 2022 i no es va poder satisfer tota la demanda del mercat.
Aparcar i acampar
Els últims mesos alguns municipis han restringit l’aparcament d’autocaravanes, però el gremi dona la polèmica per tancada un cop Trànsit ha deixat clara la normativa.
«És molt important que l’usuari entengui la diferència entre aparcar i acampar. Es pot aparcar a qualsevol lloc on ho pugui fer qualsevol vehicle, però el que no es pot és acampar«, concreta Susana Colom, presidenta de Caravaning i de Gremcar
L’estrena del saló, aquest dissabte va aplegar molt de públic, sobretot familiar, que passejava enmig de gairebé un miler d’autocaravanes, caravanes i càmpers que estan a la venda. Hi ha 150 empreses participants i més de 35.000 metres quadrats.
Els organitzadors confien superar els 60.000 visitants de l’edició anterior, fa dos anys.